2009. március 17.

"Újrahasznosított" gyertya

Ma olyan vizekre evezünk, ahol még nem jártunk! :)

Újrahasznosítás, gyertyakészítés...

Olyan gyertyákat szeretnék most bemutatni Nektek, amiket tulajdonképpen újrahasznosítottam. Ez alatt azt értem, hogy nem a különféle kreatív boltokban kapható alapanyagokból készítettem őket, hanem a már leégett, felhasznált gyertyáinkból.
A gyertyacsonkokat sosem dobom ki, hanem összegyűjtögetem és ha kellő mennyiség összegyűlt, akkor beolvasztom őket.

A kreatív boltokban tulajdonképpen csak a kanócot szükséges beszerezni, mert az öntőformát helyettesíteni tudjuk pl. kiürült joghurtos dobozokkal. A lényeg, hogy próbáljunk vastagabb falú dobozokat felhasználni, hogy a forró viasztól ne olvadjon meg.

Én most itt a képeken látható gyertyákat boltban vásárolt formában készítettem, de ez volt az első kísérletem. Mondjuk az eredmény szerintem nagyon szép.
Eddig csak kiürült műanyag dobozokat használtam fel, ezzel is elmozdulva az újrahasznosítás irányába.

Nemcsak egyszínű, hanem többszínű, csíkos gyertyákat is készíthetünk. A fantáziánkra van bízva.

A kiöntött gyertyákat lehet díszíteni ezerféleképpen. Pl. alkalmazhatunk szalvétatechnikát, szárított növényeket, üvegfestéket, matricafestéket, zsinórokat, stb. stb.
Tényleg végtelen lehetőség adódik.

A lényeg, hogy vigyázzunk arra, hogy úgy helyezzünk el a díszítést, hogy a meggyújtott gyertya nehogy megégesse!

És most lássuk a legutóbbi gyertyáimat... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése